Solutiile traficului din Bucuresti

In orice oras din lumea solutiile pentru un trafic cat mai degajat sunt cateva:

– transport in comun de calitate

– artere pentru devierea traficului din oras

– limitarea vehiculelor in zonele aglomerate

– oferirea de alternative cetatenilor

– si nu in ultimul rand disciplinare fortata a soferilor

Sa le luam pe rand.

Transportul in comun

La ora actuala transportul in comun e varza. Metrourile nu isi respecta orarele, vin greu, iar pe cei de la Metrorex ii cam doare undeva de calatori, ei stand de cumparat plasme. Sa nu ma vorbim de faptul ca in 20 de ani ei inaugureaza 4 km de tunel. Cat despre RATB ce sa mai vorbim, vin greu, raman blocate in trafic, plus ca nu prea ai de unde sa iti iei bilet de cele mai multe ori. Iar dupa ora 11 noaptea s-a incheiat totul, nu ai masina, iei taxiul.

Solutiile sunt simple. Pentru inceput ce e mai simplu. Circulatia metrourilor la maxim 5 min. Benzi speciale pentru autobuze. Interzicerea circulatiei masinilor pe liniile de tramvai. Mai multe autobuze in trafic am vazut la zoso ca au marit parcul auto, dar degeaba daca respectivele autobuze or sa rugineasca in garaje. Apoi desfiintarea marii majoritati a tonetelor de bilete si introducerea posibilitatii cumpararii biletelor de la sofer sau de la automate ca in toate tarile civilizate. O alta masura importanta este extinderea orarului transportului in comun pana la ora 1 noaptea in timpul saptamanii si non-stop in week-end. Acestea sunt solutii care in maximum 1 an ar putea fi implementate daca s-ar vrea cu adevarat. Solutii de lunga durata ar fi saparea de mai multe tunele de metrou, in asa fel incat metroul sa acopere tot Bucurestiul, constructia unui inel exterior de cale ferata pe care vor cirula trenurile in cerc, in asa fel incat cel din Titan, daca lucreaza in Baneasca, sa nu fie nevoit sa traverseze cu autobuzul tot Bucurestiul. Si nu in ultimul rand disciplinarea angajatilor Metrorex si RATB sa isi respecte indatoririle de serviciu.

Atata timp cat transportul in comun va fi la acest nivel, restul de solutii sunt inutile, deoarece omul va preferea sa stea blocat in trafic in confortul propriei masini decat sa stea blocat in trafic cu 20 de indivizi suflandu-i in ceafa si 2-3 care ii umbla pe la portofel.

Artere pentru devierea traficului din oras

Una dintre cele mai bune alternative, dupa transportul in comun, este un inel de autostrada in jurul Bucurestiului. Realizarea unui astfel de inel va permite devierea unei mari parti a traficului din centrul Bucurestiului. In Pitesti, unde numai jumatate de inel a fost facut, rezultatele deja se vad, traficul fiind mult mai aerisit.

Limitarea vehiculelor in zonele aglomerate

In multe orase aglomerate din tarile civilizate exista taxe de intrare in centrele respectivelor orase. Aceasta taxa e numita simplu Taxa de Poluare, si este de aproximativ 20 de euro pe zi. Aplicarea unei astfel de taxe si in Bucuresti dupa aplicarea primelor 2 solutii va ajuta enorm la decongestionarea traficului si va face si aerul mai respirabil. Si sa nu uitam ca in acest fel indivizii care si-au dat ultimii bani pe BMW nu isi vor mai permite plata unei astfel de taxe si vor sta acasa.

Oferirea de alternative cetatenilor

Cele mai bune alternative sunt mersul pe jos si bicicleta. Pentru mersul pe jos distantele sunt cam mari, dar bicicleta ramane o alternativa. Pentru aceasta trebuie construite piste de biciclete utilizabile. Da, s-au facut cateva piste de biciclete, dar marea majoritate sunt inutilizabile. Sunt direct pe trotuar, si cand e trotuarul aglomerat nu mai ai pe unde sa mergi, sunt piste late cat trotuarul, sunt si piste care trec prin piete direct pe sub tarabele cu marfa sau alte asemenea aberatii. Astea sunt piste facute de ochii lumii, si nu pot fi utilizate de catre biciclisti.

Disciplinare fortata a soferilor

Asta e simplu. L-ai prins ca a trecut pe rosu, tac i-ai facut poza, ai trimis la politie si a doua zi a ramas fara carnet. De asemenea aceeasi situatie e valabila si daca a blocat ca bou intersectia, sau a mers pe linia de tramvai. Deci oricine face prostii in trafic sa isi piarda carnetul fara drept de apel, iar cetatenii sa aiba posibilitatea sa raporteze astfel de soferi la politie. Fara motive ca nu a avut pe unde sa o ia, ca e aglomerat, ca nu gasit loc de parcare si a lasat-o in mijlocul drumului. Scurt: ai gresit, ai pierdut permisul. Acest lucru va ajuta la 2 lucruri: soferii vor fi mai atenti la ceea ce fac si se vor reduce numarul de masinii

Anunțuri

Un răspuns to “Solutiile traficului din Bucuresti”

  1. […] deja incep sa arate mult mai bine pentru Romania. Urmeaza punctul 3, infrastructura si traficul. Aici am dat cateva idei despre cum ar putea fi rezolvate problemele traficului din Bucuresti. Dar avem […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: