Despre religie

Astazi inaugurez o noua categorie, in care imi voi spune parerile mele despre religie. Tin sa spun de pe acum ca nu sunt nici ateu, dar nici habotnic. Cred in existenta unei entitati superioare, dar nu cred in dogmele religioase. Cred in ceea ce pot intelege, in ceea ce are logica, dar nu in ceea ce absurd. Ca atare voi discuta despre religie, cred eu, obiectiv. Ca de obicei, voi incepe cu o mica istorie a cautarilor mele.

De mic copil am fost crescut in spiritul religiei crestin ortodoxe. Religia crestin ortodoxa, ca de altfel mai toate religiile crestine se bazeaza pe insuflarea fricii. Astfel, fiindu-mi frica de a ajunge in iad, credeam ca exista Dumnezeul descris in Biblie. Dar, pe de alta parte, era si o fire carcetatoare care avea nevoie sa inteleaga totul. Din descrierile din Biblie, dumnezeu traia in cer. Dupa cum spuneam, eram un copil insetat de cunoastere, asa ca stiam ca cerul reprezinta atmosfera pamantului cu norii etc., iar dincolo se aflta sitemul solar, galaxii cu multe alte planete. Deci concluzia mea la acel timp a fost ca Dumezeu traieste pe alta planeta (probabil ca popii s-au gandit la posibilitatea aceasta cand au inceput sa interzica cercetarile stiintifice si sa ii arda pe rug in evul mediu pe astronomi). Mai tarziu am aflat de teoriile cum ca Dumnezeu era de fapt de extraterestrii care au vizitat pamantul in vremurile stravechi, iar asemenea teorii erau respinse de catre biserica. Imi era frica sa sa ma duc mai departe cu cautarile mele, deoarece conform bisericii m-ar fi batut doamne-doamne. Asa ca am stat sa studiez textele aprobate de catre prea-puternica biserica. Atunci am descoperit o scapare in toata aceasta indoctrinare a bisericii. In Biblie Dumnezeu e atotputernic, atotcunoscator si nu in ultimul rand drept. Daca Dumnezeu e drept atunci in mod logic e si iubitor de adevar. Daca e iubitor de adevar atunci inseamna ca el ar vrea ca eu sa descopar adevarul. Si fiind atotputernic nu as putea sa descopar nimic care sa il deranjeze. Plus ca Dumnezeu fiind atotputernic si atotcunoscator nu avea nevoie de sclavi (asa cum sunt considerati oamenii de catre biserica) ai fiind atotcunoscator nici nu aveam nevoie de biserica ca mediator intre mine si Dumnezeu. Deja pentru mine biserica devenise un rau inutil. Am realizat ca biserica nu are nimic in comun cu Dumnezeu, nu urmareste obiectivele divine, ci doar interesele meschine ale catorva indivizi avizi de putere si de bani. Astfel am inceput calatoria mea in descoperirea adevaratei naturii a lui Dumnezeu, calatorie care a insemnat si studierea (mai la suprafata, e adevarat) a diverselor religii, a teoriilor stiintifice, si a legaturii dintre stiinta si religie

Lasă un răspuns

